Kako je pentlja postala rožnata


roznata-pentlja

K nam je iz ZDA prišel simbol rožnate pentlje in izraz »rožnati oktober«, ki označuje mesec osveščanja glede raka, predvsem na dojki, ki je najpogostejši rak žensk pri nas in v razvitem svetu. Rožnata pentlja je tako posvečena osveščanju o zdravem načinu življenja in o pomenu preventive pri ohranjanju zdravja. Rak dojk je visoko ozdravljiv, če je odkrit dovolj zgodaj, zato je za zmanjševanje umrljivosti pomembno predvsem zgodnje odkrivanje bolezni, menijo pri Europi Donni, ki je ena izmed pomembnih neodvisnih neprofitnih organizacij v širšem evropskem prostoru.

Pentlja kot sporočilo in simbol

Pentlja se je pojavila kot simbol osveščanja in podpore v letu 1979, ko je Penney Laingen izrazila na tak način podporo možu, ki je bil takrat v Iranu (Zalivska vojna) in zadržan v zaporu. Penney je uporabila rumeno barvo pentlje za podporo možu in ostalim talcem.
Enajst let kasneje, so aktivisti glede osveščanja AIDS-a pentljo obarvali na rdečo, saj naj bi ta barva simbolizirala krvno povezavo in idejo strasti, kjer rdeča barva ni samo barva povezana z jezo, ampak tudi ljubeznijo. Rdečo pentljo so pripeli igralcu Jeremy Ironsu, ki je leta 1991 na podelitvi Tony nagrad razširil ta simbol in njegov pomen do širše javnosti.
Posledično so se pentlje tako razširile v ZDA, da je skoraj vsak dobrodelni namen imel svojo pentljo, zaradi česar je The New York Times razglasil leto 1992 »Leto pentelj.«

Zgodba nastanka rožnate pentlje 

Pred več kot 20 leti je takrat 68 letna Charlotte Haley v svoji dnevni sobi naredila pentljo marelične barve s priloženim napisom »Letni proračun National Cancer Institute je 1,8 milijarde $, le 5 odstotkov gre za preprečevanje raka. Pomagaj nam zbudi naše zakonodajalce in Ameriko, s tem da nosiš ta trak.« Ozaveščanje javnosti je kmalu preraslo v gibanje in dobilo izjemen vpliv in podporo. Leta 1992 so k njej pristopili predstavniki revije »Self« in kozmetičnega podjetja »Estée Lauder«, z namenom pridobitve pravic uporabe traku v svoji akciji osveščanja o raku na dojki, vendar jih je ta zavrnila, saj ni želela sodelovati pri komercialni akciji. Podjetje je nato le spremenilo barve traku iz marelične v rožnato, ki se je v marketinški raziskavi izkazala za najbolj tolažilno, pomirjujočo, nenevarno med barvami.

Glede nato, da je gibanje nastalo v ZDA, kjer je agresivna tržna naravnost skoraj da normalna in kako se to pozna v primeru gibanja, čigar simbol je rožnata pentlja, je zanimivo prikazan v dokumentarcu Pink Ribbons, Inc. (Korporacija rožnatih trakov), ki temelji na istoimenski knjigi avtorice Samanthe King. Dokumentarni film v režiji Lee Pool prikazuje, kako nekatera podjetja uporabljajo simbol rožnatega traku kot marketinško orodje za povečanje prodaje svojih izdelkov ter izboljšanje javne podobe podjetja ali blagovne znamke. Tako so ironično na seznamu teh, ki ”pomagajo” z določenim procentom od prodaje, tudi takšna podjetja, ki proizvajajo kancerogene proizvode. Glede nato, koliko milijonov se zbere na tovrstnih kampanjah, je vprašanje kolikšen je dejanski znesek, ki je namenjen za raziskave. S kakšno absurdnostjo se srečujejo preko luže in kako tovrstne marketinške podvige dojemajo ženske, ki gredo skozi izkušnjo tovrstne bolezni si lahko ogledaš v podanem filmu.

***

Če želiš prejemati zanimive informacije, se lahko prijaviš na novičke s klikom na ikonico:

blogmailing-in-roka

kode

۞

P R E B E R I    Š E | Y O U   M I G T H   A L S O   L I K E

1-11-21-31-41-51-61-71-81-9

Kategorije:[Good to know | Dobro je vedeti]Oznake: , , , , ,

1 komentar

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: