Vrelec mladosti ~ 5 tibetanskih vaj za vitalnost


Posredujem pet telesnih vaj, ki spodbudijo življenjsko energijo, telesu vračajo vitalnost, čigar posledica sta dobro počutje in zdravje. Energija, ki jo pa spodbudimo z vajami, sproži proces samozdravljenja.

Zgodba, kako so te vaje, ki so jih tibetanski menihi izvajali že več kot 2500 let in ki so se kot tradicionalni obred prenašale iz roda v rod, prišle k nam, govori o polkovniku britanske vojske, ki je med službovanjem v Indiji slišal o skrivnostnem znanju lam, tibetanskih menihov, ki so prebivali mladostni in zdravi v nekem odmaknjenem samostanu v Tibetu. Tako se je ta britanski polkovnik odločil preveriti, ali govorice držijo. Po več letih iskanja je našel samostan in tam ostal dve leti, kjer je med drugim spoznal tudi vajo, ki jo izvajajo ob sončnem vzhodu, znano kot vaja petih tibetanskih obredov. Polkovnik se je vrnil domov in o vsem tem navdušeno ter podrobno pripovedoval prijatelju Petru Kelderju, ta pa je bil nad polkovnikovo preobrazbo tako navdušen, da je vse to leta 1939 predstavil v knjigi Oko razodetja (Eye Of Revelation). Knjiga je bila kasneje predelana in razširjena, izšla je z naslovom Ancient secret of fountain of youth, in tako je skrivnost tibetanskih menihov razkrita in predstavljena tudi ostalemu svetu. Pri nas jo najdeš v knjigi pod imenom Vrelec mladosti.

Tibetanske vaje pomlajevanja vračajo vitalnost in življenjsko energijo, telo pa postaja vse bolj zdravo ter gibljivo. Vaje se izvaja po navedenem vrstnem redu, kjer prvi teden začneš s tremi ponovitvami dnevno, naslednji teden s petimi, naslednji s sedmimi, skratka vsak teden povečaš število ponovitev za 2, vse dokler ne prideš do števila 21.

1. VAJA – VRTENJE (ENERGIJA)

1-obred

Izvajamo stoje. Začnemo tako, da stojimo vzravnano, noge razširimo v širini ramen in dvignemo stegnjene roke do višine ramen. Roke so vzporedne s tlemi, dlani so obrnjene navzdol. Pogled osredotočimo v predmet/točko, katero gledamo med izvajanjem obreda in začnemo z vrtenjem. Vrtimo se vedno v smeri urnega kazalca (od leve proti desni) in s hitrostjo, ki nam ustreza. Ena ponovitev obreda je en krog. To pomeni, da se zavrtimo za 360° – okoli svoje osi. Med vrtenjem dihamo počasi in enakomerno. Ko se ustavimo, položimo roke na boke, rahlo pokrčimo kolena in vzpostavimo ravnotežje telesa.

Dihanje: ves čas vaje dihamo skozi nos
Hitrost vrtenja: sprva se vrtimo počasi zaradi omotičnosti, hitrost vrtenja s časom povečujemo

2. VAJA (ZEMLJA)

2-obred

5-tibetan-exercises-2

Uležemo se na hrbet, telo je iztegnjeno, roke so ob telesu, dlani so na tleh. Ob vdihu dvignemo glavo in pritisnemo brado čim bližje k prsnemu košu ter istočasno dvignemo stegnjeni nogi z vzravnanimi koleni navzgor, da sta nogi pravokotni na telo. Ob izdihu počasi spuščamo noge in glavo na tla v začetno lego – noge so pri spuščanju in dviganju tem čim bolj zravnane.

Dihanje: med dvigovanjem glave in nog globoko vdihujemo, v končnem položaju zadržimo dih in med spuščanjem popolnoma izdihnemo in se sprostimo.

3. VAJA (ZRAK)

 3-obredfive-tibetans-exercise-3

Pokleknemo na tla z zravnanim telesom, prste na stopalih spodvijemo. Dlani položimo na zadnje mišice stegen. Vdihnemo in ob izdihu sklonimo glavo navzdol in se z brado čim bolj približamo prsnemu košu. Ob vdihu nagnemo glavo, vrat in zgornji del prsnega koša nazaj (lok) in usločimo hrbtenico, pri čemer se opiramo z rokami na zadnji del stegen. Ob izdihu se vrnemo v izhodiščni položaj – brada k prsnemu košu.

Dihanje: med spuščanjem glave naprej popolnima izdihnemo, med ukrivljanjem nazaj globoko vdihujemo, pred izdihom zadržimo dih.

4. VAJA (VODA)

4-obred

5-tibetan-exercises-4

Usedemo se na tla z iztegnjenimi nogami, telo je vzravnano. Noge razširimo v širini ramen, roke damo ob telesu na tla in se opremo na dlani. Brado položimo na prsni koš in ob vdihu nagnemo glavo nazaj in istočasno dvignemo telo – telo in roke so ravne, kolena upognjena – naredimo most; stopal in dlani ne premikamo. Ob izdihu z zadnjico zdrsimo do začetnega položaja in brado položimo na prsni koš.

Dihanje: Ob spuščanju glave naprej počasi in popolnoma izdihnemo. Ob ukrivljanju glave nazaj in dvigovanju telesa globoko vdihujemo, kratko zadržimo dih in napnemo mišice. Ob spuščanju spet izdihnemo.

5. VAJA (OGENJ)

 5-obred

five-tibetan-rejuvenation-rites-5

Začnemo v položaju podobnem skleci – telo in noge so iztegnjeni, prste na nogi spodvijemo, s trebuhom smo obrnjeni proti tlem, oprti smo na dlani, roke so stegnjene navpično na tla; tal se dotikamo samo na prstih na stopalu in z dlanmi, kjer je tudi razporejena naša teža. Hrbtenica je usločena, glavo nagnemo nazaj. Ob vdihu  boke dvignemo navzgor in nazaj, pete damo na tla, glavo položimo čim bliže prsnemu košu – gledamo prste na nogah (vse skupaj je podobno obrnjeni črki V.) Ob izdihu se spustimo v začetni položaj.

Dihanje: Polno vdihujemo, ko dvigujemo telo, kratko zadržimo dih in polno izdihujemo, ko spuščamo telo. Pri vseh ostalih vajah vdihujemo in izdihujemo skozi nos. Pri tej vaji vdihujemo skozi nos in izdihujemo skozi usta.

~~~

Če želiš prejemati zanimive informacije, se lahko prijaviš na novičke s klikom na ikonico:

blogmailing-in-roka

kode

۞

P R E B E R I    Š E | Y O U   M I G T H   A L S O   L I K E

1-11-21-31-41-51-61-71-81-9

Kategorije:[Good to know | Dobro je vedeti]Oznake: , , , , ,

7 comments

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: