Mladi čelisti


0-Mladi čelisti-naslovnica

Na Zasebni glasbeni šoli v samostanu sv. Petra in Pavla na Ptuju sem spoznala šest malih biserov, ki so me vsak na svoj način fascinirali. Ker je čelo zelo specifičen instrument, po svojem glasu in stasu, me je zanimalo, kaj je otroke pritegnilo k temu instrumentu, zato sem naredila kratek filmček in hkrati spomin za otroke.

Kot sem omenila, vsak od otrok me je fasciniral na svoj način in če grem po vrsti, kakor si sledijo v filmčku, sem Vida poimenovala vrhunski zabavljač; vsestranskost, ki jo izraža (od glasbe, nastopa, igralstva, mimike, itd.) se je pokazala tudi v tem, da me je največkrat spravil v smeh, kar se je posledično odražalo pri montiranju video posnetka (beri, več dela). Alja očara vsakega, ki vidi to prelepo rožico, ki preseneča s sramežljivostjo in fascinira z osredotočenostjo. Nekaj časa sva se samo opazovali in počasi so prišle tudi besede. Brata Andraž in Matjaž sta poglavje zase. Mlajšega brata, Matjaža, sem srečala samo enkrat, zato tudi ni fotografij, je pa na posnetku intervju, kjer je prišla do izraza njegova močna komunikativnost. Za starejšega brata, Andraža, pa bi lahko napisala, da je lepotec kakor princ in zgodbo kar končala, pa se mi vseeno zdi bitno, da omenim, da se njegova lepota in nežnost vidno izražata v glasbi, ki kakor da se pretaka skozi čelo. Ana je zame dokaz, da igranje glasbe (in verjetno tudi petje) vpliva na krepitev samozavesti in samopodobe, namreč, ko sem jo pred leti spoznala, je bila čisto prestrašena in zaprta vase, zato me je zdaj toliko bolj ta njena sprememba prijetno razveselila. Glede nato, da pri fotografiranju srečujem različne tipe ljudi, je Matija eden tistih srečnežev, ki je izjemno fotogeničen. V spominu mi je ostal moment, kjer sta z učiteljico, za boljšo koncentracijo in razbistritev uma, tekla par krogov po dvorišču samostana; v tem sem ujela trenutek in naredila fotografijo njegove velike radosti, kar mi je dalo misliti, da imam pred seboj vrhunskega športnika. In učiteljica Zsofi, biser med biserčki, ko sem opazovala, kako se preda tem otrokom in na kak način jim predaja znanje in ljubezen do čela, s koliko truda, potrpežljivosti in vztrajnosti ter željo, da bi čim bolj uporabili in izrazili svoje talente, lahko samo rečem, da je učiteljica v pravem pomenu besede.

In to je ravno čar glasbe, odpira številna področja, prinaša radost, širi in odpira takšne in drugačne sposobnosti, potenciale in talente. Moj instrument je klavir, všeč mi je njegov zvok, estetika in aktivnost obeh rok, hkrati pa mi njegova osnova deluje kakor harfa, ki so jo položili v škatlo in na strune dali tipke, ki so tam za lažjo orientacijo. Ne glede nato, kateri instrument te kliče, se mi zdi dobro poskusit številne in tako sem probala čelo. Zelo zanimiv občutek, ko ta velik instrument stisneš k sebi, kakor da ga objameš in z zvokom kreiraš ples. In ker se vsakič nekaj novega naučim, sem pri tem ugotovila, da je vprašanje, če sem resično desničarka, ker mi tako pri igranju čela, kot sem opazila isto pri igranju kitare, veliko lažje in bolje igrati z levo roko. Zanimive so te možganske zadeve, a o tem v kakšni drugi zgodbi.

Vabim te, da prisluhneš mladim čelistom in si ogledaš kratek filmček ter se posprehodiš v foto galeriji. Video posnetek ni najboljše kvalitete, se pa vseeno vidi ustvarjalnost otrok in zgodba, ki jo igra čelo.

~ med učnim procesom, nastopom in igro ~

1-1 (1) 1-1 (2) 1-1 (3) 1-1 (4) 1-1 (5) 1-1 (6) 1-1 (7) 1-1 (8) 1-1 (9) 1-1 (10) 1-1 (11) 1-1 (12) 1-1 (13) 1-1 (14) 1-1 (15) 1-1 (16) 1-1 (17) 1-1 (18) 1-1 (19) 1-1 (20) 1-1 (21) 1-1 (22) 1-1 (23) 1-1 (24) 1-1 (25) 1-1 (26) 1-1 (27) 1-1 (28) 1-1 (29) 1-1 (30) 1-1 (31) 1-1 (32) 1-1 (33) 1-1 (34) 1-1 (35) 1-1 (36) 1-1 (36-1) (1) 1-1 (36-1) (2) 1-1 (37) 1-1 (38) 1-1 (39) 1-1 (40) 1-1 (41) 1-1 (42) 1-1 (43) 1-1 (44)

Fotografije so del zgodbe Mladih ustvarjalcev, ki si jo lahko ogledaš TUKAJ.

~~~

Če želiš prejemati zanimive informacije, se lahko prijaviš na novičke s klikom na ikonico:

blogmailing-in-roka

kode

۞

P R E B E R I    Š E | Y O U   M I G T H   A L S O   L I K E

1-11-21-31-41-51-61-71-81-9

Kategorije:[Good to know | Dobro je vedeti], [PORTRAITS|Portreti], [Reportaže|NATIONAL GEOGRAPHIC], [VIDEO]Oznake: , , , , , , , , , , , ,

1 komentar

Oddajte komentar

